Internet: szerep és lehetőség 
      információ, e-kereskedelem, reklám, marketing

      Szekszárd, 2003. december 4.

      Cserháti András
      CsaTolna Egyesület, www.csatolna.hu



      Tartalom
      1. Internet, mint információforrás egy tejipari cég számára
      2. Mit adunk közre magunkról mi?
        Az e-marketing legfontosabb eleme a honlap
        Illeszkedés a stratégiai tervbe (trendek, esélyek, kényszerek)
      3. EU csatlakozás: legnagyobb esemény egy piacorientált hazai vállalat életében


      1. Internet, mint információforrás

      Hatalmas már ma is a magyar nyelvű tartalom. Piaci, szabályozási információ, hírek.

      Kiindulás: Startlap

        startlap.hu lapcsalád
        tej.lap.hu és sajt.lap.hu
      Keresés a Startlapon "tej" és "sajt" szavakra.

      Szakmai hírforrások

        Tej Terméktanács
        A tejágazat helyzetének alakulása
        Mezőgazdasági és Agrárinformációs Hivatal hírgyűjteménye

      Keresés vezető napilapokban, médiában

        Magyar Hírlap
        Magyar Nemzet
        Népszabadság
        Magyar Távirati Iroda
        Magyar Rádió
        Hírkereső- internetes hírportálok híreinek összesítése

      Általános keresés

        Google: "tej terméktanács"


      Konkurensek

        Pannontej és Veszprémtej
        Parmalat

      Érdekes lapok

        Trappista teszt
        Sajtológia, túrólógia
        Sajtkészítés, sajtkémia, antik, francia sajtok

      Mindennek megvan a maga ellenzéke

        A tej nem az a tökéletes táplálék, amit eddig annak hittünk
        A tej és tejtermékek egészség-károsító hatásai


      2. Mit akarunk közreadni magunkról?

      Az e-marketing legfontosabb eleme a honlap.
      Honlap tartalom
        terméklista, ezen belül
          különleges, csak a cégre jellemző termékek,
          újdonságok
          piacvetzető, piacalakító termékek
          emberi, állati fogyasztásra szán termékek
        aktuális marketing akciók
        cégműködés
          alapanyag beszerzés
          vevőkör, referencia lista
          nagyker, kisker tevékenység a tevékenység földrajzi eloszlása (térkép)
        vevőtámogató információ
          receptek
        egyéb
          higiénia, minőség
          környezetvédelem
          fajlagos energiaigény
      A weblap önmagában kevés. Állandó odafigyelés és karbantartás.

      Tartalom Forma
      A jó honlap információt közvetít és üzenetet ad át. 

      A honlap statikus része általában olyan információkat tartalmaz, amelyek nem változnak rövid távon. Ilyenek lehetnek a cégismertetők, termékleírások, a vevőpolitika és a vállalat küldetése. 

      A honlap dinamikus része folyamatosan változik és töltődik fel új tartalommal. 

      Az Internetes megjelenés egyik kulcskérdése, hogy milyen mértékben vagyunk képesek friss információval ellátni látogatóinkat.

      Az internetes megjelenés legalapvetőbb eszköze a honlap, amely tartalmában és stílusában képviseli a tulajdonosa által fontosnak tartott értékeket. 

      Az oldal arculata kiemelkedően fontos része az Internetes marketingnek. 

      A legtöbb esetben a felhasználók néhány másodperc alatt döntenek arról, hogy a későbbiek során látogatni fogják-e lapunkat, vagy örökre elfelejtik-e az elérési útvonalat. 

      Elsődleges fontosságú, hogy a felhasználók számára átlátható, gyors és a tartalomhoz leginkább illő formába öntsük lapunkat.

      Honlapkészítésől webmestereknek

        http://www.ats-group.net/webmaster/

      Tejipar és EU csatlakozás

        Egy gyűjtemény

      Európai piacon kell versenyezni, tejipari multikkal - idegen nyelvű honlap.

        Parmalat
        Danone